I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday 25 June 2012

ini lah yang dipanggil sakit

toink toink . dah lama tak update .
seriously , busy . haha . busy sangat . dengan kenduri . ouh , kenduri kecil kecilan . sebab tu tak semua orang tahu . Alhamdulillah , kenduri selamat dijalankan .
kemudian busy dengan segala macam cerita . yeah , cerita yang dimacam macam kan .
cerita itu . cerita ini .
ouh , menyampah . tak suka ok . ouh , rimas dengan orang yang sebegini . ouh , tolong lah sedar diri .
biasa la hidup , mana nak mampu puas kan hati semua orang . nak puas kan hati sendiri pun tak mampu .
tapi jangan la sampai nak mencari pasal dengan orang .
semua orang bermaruah ok . bukan kau je taw apa itu maruah .
taw malu kena perli ? good . tapi patot nya kau lagi taw yang kau tak patot nak mencari pasal dengan aku .
aku tak cakap aku bagus , aku tak cakap aku hebat . tapi kalau kau sendiri yang menganggap aku neyh sebagai pesaing kau , so dah memang terang lagi bersuluh lah aku neyh memang jauh lagi bagus dan berganda lagi hebat dari kau kan ?
sebab tu kau jadi kan aku dan adik2 aku sebagai pesaing . pesaing untuk apa ? merebut ayah aku .
ohh myy daddy ! hubungan aku dengan ayah aku tak de talak . take note please . celik sikit mata tu .
tolong jangan nak mencipta bermacam macam agenda untuk kepentingan diri .
tak perlu nak memburukkan orang yang dah memang tersedia cantik .
kenapa perlu nak berkait ? tak perlu nak bermuka muka .
tak perlu nak bercerita macam kau tue hebat sangat .
tak perlu nak kecoh macam satu dunia neyh kenal kau .
aku penat ok . penat . penat mendengar cerita yang bermacam .
kau kena sentiasa ingat . kau kena sentiasa tahu . Tuhan tu ada . lain lah kalau kau jenis yang sesat .
Allah Maha Kaya . Allah Maha Adil . Allah Maha Mendengar . Allah Maha Melihat .
bau busuk bangkai tikus mampos kat ceruk mana pun , lama lama orang boleh jumpa jugak .
setiap kejadian Allah dah tentu kan . bagaimana jalan cerita nya sudah tertulis .
dan aku bukan jenis suka suka nak serang orang . tapi disebabkan kau nak bermanja dengan aku , dipersila kan .
bila kau nak cakap sesuatu , pasti kan kau tahu akar umbi segala cerita .
kalau nak tuduh aku , pastikan beserta bukti .
aku rasa , takde orang dalam dunia neyh yang boleh terima orang luar dalam keluarga .
tak payah nak persoal aku dan adik adik aku tak suka kau .
canang cerita sana sini . membuka aib orang .
semua orang boleh cakap , tapi hanya cakap .
sebab yang bercakap tu tak merasa . sebelum nak cakap , sila ambil masa untuk fikir jika diri sendiri di tempat orang yang di cakap kan tu .
nak memberi nasihat . perlu ke untuk orang yang tak tahu apa itu nasihat ?
setiap apa yang kite buat , kite akan dapat balik . ye , aku cakap untuk diri sendiri jugak .
kite sakit kan hati orang , one day , kite akan rasa balik cmane kite buat orang .

jujur , aku memang tak pernah dan tak akan maafkan kau .


aku rasa aku ada silent reader kott :)

2 comments:

  1. sy salah sorg silent reader awokk ;p

    ReplyDelete
  2. awk kn follow kite, so awk bukan my silent reader darling :)

    ReplyDelete